جستجو برای:
  • خانه
  • مقالات
  • پادکست ها
  • محصولات
  • کتاب
    • کتاب الکترونیکی
    • کتاب چاپی
  • مشاوره
  • درباره و تماس با ما
 
  • 09172938595
  • maryan_79725@yahoo.com
دکتر مریم باوند پور
  • خانه
  • مقالات
  • پادکست ها
  • محصولات
  • کتاب
    • کتاب الکترونیکی
    • کتاب چاپی
  • مشاوره
  • درباره و تماس با ما
0
ورود / ثبت‌نام

فروشنده افسانه ای

21 اسفند 1401
ارسال شده توسط دکتر مریم باوندپور
مقالات
236 بازدید

ده راز فروشندگان افسانه ای

فروشنده افسانه ای: به اعتقاد فیلیپ کاتلر پدر علم بازاریابی به سبک نوین، وظیفه مهم بر عهده فردی است به نام فروشنده که با تکنیک­‌های فروشندگی، رسالت خود را به بهترین وجه انجام دهد. به این معنی که در یک فروش موفق همه چیز به ویژگی و سبک فروشنده بستگی دارد.

 

اول) نگرش برد – برد در بازی نامحدود

نظر فروشنده افسانه ای در مورد بازی خریدار و فروشنده یک بازی برد – برد دو سر سود است.

ارتباط در فروش یک بازی نامحدود است و به همان لحظه ختم نمی شود. برنده شدن در بازی نامحدود معنایی ندارد. اصل هر رابطه تجاری ادامه دار بودن آن و نفع طرفین است. قرار است مشتری راضی به مشتری وفادار و مشتری وفادار به مشتری هوادار تبدیل شود و از این طریق شبکه فروش شما شکل بگیرد.

 

دوم) شناسایی احساسات قدرتمند فروش

با در نظر گرفتن تاثیر احساسات مشتری در تصمیم گیری، فروشنده افسانه ای از لحظات کلیدی برقراری ارتباط برای ایجاد ارتباط عاطفی و وابستگی مشتری به برند استفاده می کند.

نوع واکنش مشتری به محصول و خدمات در دو بعد منطقی/ حل مساله و بعد هیجانی و انگیزه های تحول خواهی قابل تقسیم بندی است. تمایل به خرید کالاهای ضروری که برخواسته از نیاز است، کم ترین مداخله و بازاریابی را می طلبد. از طرفی انگیزه خرید کالای غیر ضروری حل مساله نیست، بلکه منشا هیجانی دارد و تبلیغات نقش مهمی خواهند داشت.

داشتن مشتریانی که از نظر عاطفی وابسته هستند، ارزش تلاش و هزینه کردن را دارد، زیرا این مشتریان به میزان بیش تری خرید خواهند کرد. به‌علاوه، آن‌ها همچنین وفادارتر خواهند بود و درباره شرکت شما تبلیغ می‌کنند و برای شما تبلیغات دهان‌به‌دهان مثبت انجام می‌دهند.

 

سوم) استقبال از ترس

به گفته برایان تریسی «اگر موفقیت بزرگ می خواهید خود را در زندگی به انجام کارهایی عادت دهید که از انجامشان ترس دارید.»

ترس از شکست در سیستم عصبی احساس «من نمی توانم» را شکل می دهد. هر گاه دست و دلتان برای انجام کاری می لرزد، بدانید قرار است نقطه عطفی در زندگی شما باشد. ترس نشانه خروج از دایره امن و نشان دهنده تمایل به انجام کارهایی است که قبلا انجام نشده یا کم تر انجام شده است.

فروشنده ای افسانه ای می شود که از هر فرصتی برای خروج از دایره امن و ایجاد تحولی بزرگ در زندگی استفاده می کند. او می داند جایگاهی که امروز دارد به دلیل انجام کارهایی بوده که در گذشته انجام داده است. پس برای خروج از عادت و ایجاد تغییرات بزرگ همیشه آماده است.

 

چهارم) مراقبت از خود

فروشنده افسانه ای کمر همت می بندد تا برای ایجاد ارتباطات موثر، تحلیل شرایط و ارتقا عملکرد سطح انرژی خود را بالا نگه دارد. به همین دلیل سلامت جسم از اولویت های زندگی اوست. خواب کافی و با کیفیت دارد، به آنچه به عنوان غذا وارد بدن خود می کند آگاه است و انتخاب مناسبی دارد و ورزش می کند.

 

پنجم) همنشینی با افراد مثبت و موفق

فروشنده افسانه ای به دقت همنشینان خود را انتخاب می کند.

وقت گذرانی با افراد منفی ارزشی ایجاد نمی کند. با کسانی وقت بگذرانید که تصمیم دارند کارهای بزرگی در زندگی انجام دهند. این افراد الهام بخش شما خواهند بود.

نود درصد موفقیت شما به گروه معیار بستگی دارد. گروه معیار شما افرادی هستند که بیش تر عمر خود را با آن ها می گذرانید. افراد منفی و عیب جو تمرکزتان را بر هم زده و دلسردتان می کنند.

 

ششم) شناسایی نقاط ضعف

برایان تریسی عقیده دارد «مهم ترین نقطه ضعف شما سقفی بنا می نهد که دیگر مهارت هایتان را زیر پوشش خود آورده و میزان درآمدتان را مشخص می کند.»

بررسی کنید تقویت کدام مهارت موجب بالا رفتن فروش شما خواهد شد. آن را پیدا کنید، برایش برنامه ریزی کنید و زمان تعیین کنید.

 

هفتم) شبکه سازی

هشتاد و پنج درصد موفقیت به کیفیت ارتباطات بستگی دارد. فروشندگان افسانه ای شبکه ای از افراد موفق برای خود ایجاد می کنند چون خوب می دانند در نقطه عطف زندگی شان همیشه کسی وجود داشته که مشوق یا بازدارنده بوده است.

با وجودی که شاید شبکه سازی به نظر کاری خسته کننده یا ترسناک بیاید، اما شکی نیست در موفقیت حرفه ای شما تاثیر بسزایی دارد. شبکه سازی خیابانی دو طرفه است برای ایجاد ارتباطات بلند مدت مبتنی بر سود دو طرفه. دستیابی به موفقیت در حمایت یک تلاش گروهی آسان تر است و راز مهم افراد سرشناس و موفق دنیاست.

 

هشتم) قدرت سکوت

مفهوم عمومی سکوت در فرهنگ ما خشم یا رضایت است. به همین دلیل کم تر کسی از این ابزار قدرتمند به درستی استفاده کرده است.

نکته قابل توجه این است که فروشندگان افسانه ای با آگاهی از قدرت سکوت، به خوبی از آن برای متقاعد سازی مشتری استفاده می کنند.

سکوت همراه با آرامش این فرصت را به مشتری می دهد که اطلاعات بیش تری در اختیار شما قرار دهد، به آرامش برسد و شما با خیال راحت به رفع نگرانی های او کمک کنید.

 

نهم) عملگرا بودن و مسئول بودن

فروشنده افسانه ای عامل است و مسئولیت هر آنچه برایش اتفاق می افتد را می پذیرد.

با مسایل برخورد واکنشی نکنید. اگر فروشتان کم می شود با مشتریان بیش تری در ارتباط باشید. احساس اضطرار کنید و همین حالا کار درست را انجام دهید. فروش خود را قطعی کنید و آن را ببندید. داشتن ایده و اطلاعات به تنهایی کافی نیست، آنچه موفقیت در کسب و کار را موجب می شود به کار بردن اطلاعات و اجرایی کردن ایده ها برای فروش بیش تر و کسب درآمد است.

 

دهم) فروش هدفمند

یکی از مهم ترین مهارت ها در حوزه فروش، داشتن اهداف روشن درآمدی است.

فروشنده افسانه ای به دقت اهداف درآمدی خود را مشخص می کند و آن را به سال، ماه، هفته و روز تقسیم می کند و به این ترتیب می داند هر روز چه کاری را باید انجام دهد تا به اهدافی که برای خود تعیین کرده است، برسد.

 

در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

تیم فروش‌ساز
تیمی بساز که خودش بفروشه؛ راز فروش بیشتر در کافه و رستوران
مهندسی منو
راز پشت منوهای کافه‌ها: چطور با یک نگاه مشتری را وادار به خرید کنیم؟
ماشین تولید درآمد کافه و رستوران؛ باشگاه مشتریان و ضرورت وجود آن
تجربه مشتری کافه رستوران
چطور تجربه مشتری در کافه‌ها و رستوران‌ها را به فروش تبدیل کنیم؟
متقاعدسازی و مغز
روان‌شناسی متقاعدسازی: چگونه بامغز مشتری ارتباط بگیریم؟
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM): فقط ابزار یا استراتژی موفقیت؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته‌ها
  • پادکست ها
  • مقالات
نوشته‌های تازه
  • تیمی بساز که خودش بفروشه؛ راز فروش بیشتر در کافه و رستوران
  • راز پشت منوهای کافه‌ها: چطور با یک نگاه مشتری را وادار به خرید کنیم؟
  • ماشین تولید درآمد کافه و رستوران؛ باشگاه مشتریان و ضرورت وجود آن
  • چطور تجربه مشتری در کافه‌ها و رستوران‌ها را به فروش تبدیل کنیم؟
  • روان‌شناسی متقاعدسازی: چگونه بامغز مشتری ارتباط بگیریم؟
درباره سایت من

با یادگیری مهارت ارتباطی و توسعه فردی، سرمایه ارزشمند خودت رو بساز.

 

مهارت ارتباطات، فروش، توسعه فردی
  • شیراز
  • 09172938595
  • maryan_79725@yahoo.com
فهرست سفارشی
  • دکتر مریم باوندپور
  • درباره و تماس با ما
مجوز ها
تمام حقوق با ذکر منبع مجاز است.
ورود / ثبت‌نام
استفاده از شماره تلفن
بازنشانی رمزعبور
استفاده از شماره تلفن
محافظت توسط   

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت